google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

14 Nisan 2015 Salı

Bademli Elmalı Kek

Evdeki elmaları değerlendirip bi kek yapayım diye düşünüp hemen işe koyuldum.Tam da yumurtaları çırparken unumun çok az olduğunu fark ettim.Napsam diye kara kara düşünürken badem unu aklıma geldi,İyikide gelmiş,Bademin keke kattığı kıtırlık hoş bir doku kısacası elma tarçın badem muhteşem üçlü oldu.

Bademli Elmalı Kek

Malzemeler :

  • 4 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • Yarım bardak süt
  • 125 gr erimiş tereyağı
  • 1 su bardak badem unu 
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 paket vanilya 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 3 adet ince dilimlenmiş elma 
Yapılışı:
  1. fırını 170 c ayarlayın.
  2. Yumurta ve toz şekeri bir kapta mikser yardımıyla rengi açılıp kabarana kadar çırpın.
  3. İçine tereyağı ve sütü de ekleyip karıştırın.Kalan malzemeleri de içine eleyip yavaşça çırpın.
  4. Yağlanmış tepsiye hamuru döküp üzerini düzeltin.Elma dilimlerini kekin üzerine sırayla yerleştirin.Üzerine hafif tarçın serpip fırına verin.40-45 dakika kadar fırında pişirin.
  5. Soğuyunca üzerine pudra şekeri serpip servis edebilirsiniz.
Afiyet Olsun...


6 yorum:

Elift dedi ki...

Çok güzel bir tarifmiş, ellerine sağlık... Badem ununu hazır mı alıyorsun? Nereden acaba hazırsa? Ben kurabiyelerde falan lazım olduğunda evdeki bademleri çekip kullanıyorum ama, bu hazır bir ürün sanıyorum.

FATMA ÇELİK dedi ki...

Elift merhaba
öncelikle teşekkürler.ben badem ununu internetten üzerinden aldım.Yaşadığım yerde bende bulmakta zorlanıyorum.Sevgiler

Unknown dedi ki...

Her zamanki gibi nefis gorunuyor :)
Ellerinize saglik...

çatlakkafe dedi ki...

ellerinize sağlık nefis görünüyor

Bizim Mutfak-Aysel dedi ki...

Bence çok da iyi olmuş, badem unu mutlaka fark katmıştır tadına, Elinize sağlık sevgiler.

Bizim Mutfak-Aysel
http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

Adsız dedi ki...

Leziz gorunuyo, acaba doktor armudunda olurmu -:)

Bunlar da ilginizi çekebilir