google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

6 Haziran 2014 Cuma

Mini Pavlova

Pasta kreması yaparken elimizde yumurta beyazları ile kala kalmaya artık son...
Genelde iki yumurta sarısı kullanılan pasta kremalarını çok yapıyorum.Haliyle yumurta beyazları da elimde kalıyordu atmaya da kıyamıyodum.Dün çilekli tramisu tarifi denerken (bir sonraki yazı çilekli tramisu olacak)yine yumurta beyazlarıyla başbaşaydım.Ve hemen bu mini pastacıkları yapmaya koyuldum.
 Bezelerin veya pavlovanın bu kadar güzel bir lezzet olduğunu bilseydim kesinlikle daha önce denerdim.
 Mini Pavlovalar

Malzemeler :
  • 2 yumurta beyazı
  • 1 su bardağı toz şeker
Kreması :
  • 500 ml süt 
  • 2 yumurta sarısı (bunların beyazlarını merengde kullanıyoruz)
  • 2 yemek kaşığı un 
  • 1 yemek kaşığı nişasta 
  • yarım su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya 
Yapılışı :
  1. Oda sıcaklığındaki yumurta beyazlarını kar gibi olana kadar çırpın.Daha sonra toz şekeri kaşık kaşık ekleyip çırpmaya devam edin.En az 10 dakika kadar çırpın.Mikseri kaldırdığınızda ucu sivrilenmesi gerekiyor.
  2. Fırını 150 c ayarlayın.
  3. Yumurta beyazını bir sıkma torbasına boşaltın.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine sıkmaya başlayın.Öncelikle bir daire çizip içini doldurun daha sonrada kenarına iki kat üst üste geçin.Bu şekilde bütün kremayı tepsiye sıkın. (Pavlovalar pişince kabarıyor.aralarında boşluk bırakmayı unutmayın)Fırına verip 30-35 dakika pişirin.
  4. Kreması için süt,yumurta sarısı,şeker,un,nişastayı bir tencereye alıp ocakta pişirin.1-2 dakika kaynayınca ocaktan alıp vanilyayı ekleyin.Arada çırparak tamamen soğuması için bir kenarda bekletin.
  5. Tamamen soğuyan pavlovaların oyuklarını krema ile doldurun.Üzerini meyve veya çikolata ile süsleyip servis edin.
Afiyet Olsun...




10 yorum:

GÜL dedi ki...

pavlova uzun zamandır denemek istediğim ama üşendiğim bir tariftir.çok güzel görünüyor ellerinize sağlık,yakın zamanda denemeliyim

kış güneşi dedi ki...

of bayıldım sunuma enfes eline sağlık canım

Deniz dedi ki...

Bu yumurta beyazlarını bir ben pişiremiyorum sanırım :( Ne harika görünüyorlar. Başarıyla sonuçlandırmayı çok istediğim bir tatlı pavlovalar. Mutlaka senin tarifinle de deneyeceğim. Nefis görüntü, ellerine sağlık.

elipso dedi ki...

Merhaba,
Bu malzeme ile kaç tane pavlova hazırlayabiliyoruz?

Unknown dedi ki...

Harika gorunuyorlar. Ellerinize Saglik. Sevgiler

FATMA ÇELİK dedi ki...

Elipso benim yaptıgım boyuttakilerle 15 adet çıktı

FATMA ÇELİK dedi ki...

Gül,sezgin,deniz güzel yorumlarınız için çok tesekkürler

mavii dedi ki...

hep kocamanlarini gorup kesmesi zor diye erteliyordum bi kere denedim olmadi bu az malZemeli tarifi deniycem ilk firsatta cok guzel minik minik :)

Bizim Mutfak-Aysel dedi ki...

Merhaba, uzun zamandır blog dünyasındayım ama size ilk defa rastladım. Bu mini pavlovalara bayıldım, gerçekten güzel fikir. Siteniz de çok güzel, ellerinize sağlık, sevgiler...

Adsız dedi ki...

cok tesekkurler. denedim enfes oldu:)

Bunlar da ilginizi çekebilir