google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

2 Ağustos 2013 Cuma

Boşnak Mantısı

Bu mini mini börekçiklerin mübtelası olduk diyebilirim.Öyle ki bir nebze daha kolarisi az olsun diye tam buğday unlu milföy ile tarifi uyguladım.(kendimi kandırmış oluyorum sanırım)Ama normal milföy ile yapılan daha bir harika oluyor.Yapımıda bir o kadar basit.
Gelelim tarife

Boşnak Mantısı

Malzemeler :

  • 1 büyük paket milföy hamuru 
  • 200-300 gr kadar kıyma 
  • 1 orta boy soğan (çok incecik doğranmış)
  • Tuz,karabiber
Üzeri için 
  • Sarımsaklı yoğurt 
  • Tereyağı ve pul biber karışımı 
Yapılışı : 
  1. Kıyma ,soğan, tuz ve karabiberi iyice yoğurun.
  2. Milföy hamurlarını dört parçaya bölün.Her bir parçaya fındık büyüklüğünde kıymalı harçtan koyup bohça şeklinde kapatın.Fırın tepsisine sıkı sıkı dizin.
  3. Bütün hamura aynı işlemi uygulayın.Önceden 180 c ayarlanmış fırında kızarana kadar pişirin.
  4. Servis etmeden hemen önce üzerine sarımsaklı yoğurt ve tereyağı pul biber karışımını gezdirin.
Afiyet Olsun...








12 yorum:

Unknown dedi ki...

çok güzel bir tarifmiş çok da pratik ellerinize sağlık ...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Bayıldım hemen deneyeceğim,pratik olmasıda süper..ellerinize sağlık..sevgiler..

Duru Mutfak dedi ki...

ben de deneyecegim, esim bayilir..

azra dedi ki...

"Fatma Hanım nerelere kayboldunuz tam da güzel tariflerinize ihtiyacımız olduğu anda" yazacaktım ki, muhteşem bir tatlıyla geldiniz...

o halde sesimi çıkarmıyorum ve yutkuna yutkuna tatlınızı seyrediyorum...:(

Selda dedi ki...

Elinize sağlık pratik borekcikler yapmışsınız... Boşnak mmantisi daha küçük olur ve hamurunu kendiniz yoğurarak kat kat acmalisiniz, dolayısıyla yaptığınız Boşnak mantısı değil, alınmayın lütfen.. Bir Boşnak olarak karıştım ama mazur görürsünüz zannedersem, hoşçakalın... 😊😊

Adsız dedi ki...

Tesekkurler tarif icin bizde bagimli olduk

Adsız dedi ki...

Bu akşam denedim çok beğenildi hem pratik hem sunumu guzel teşekkürler

Adsız dedi ki...

Bir yere kaybolmadim buradayım Afiyet olsun

Adsız dedi ki...

Afiyet olsun buradayım

Adsız dedi ki...

Yok daha neler:-D

Adsız dedi ki...

Haklısın bende Boşnak olarak size katılıyorum

jale dedi ki...

Bizim gibi boşnak olmayıp yapamıyanlar için anlatmış allah razı olsun,siz gerçeğini yapın,ben batıldım tarife,teşekkürler

Bunlar da ilginizi çekebilir