google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

27 Mart 2013 Çarşamba

Yoğun Çikolatalı Vişneli Pasta

Aslında talihsiz pastam demeliydim.Bu pastayı yaparken üzerini şeker hamuruyla kaplayıp güzelce süsleyip sirin bir pasta yapmayı hayal etmiştim.İlk şeker hamuru pasta denemem için bütün ekipmanlarım malzemelerim hazırdı.Tabi ki evdeki hesap çarşıya uymadı.Başıma gelen aksiliklerden dolayı pasta 4 güne yakın dolapta beklemek zorunda kaldı.Daha sonrasında da pastayı şeker hamuruyla kaplayamadığım için bende bu halinin resmini çekip siteye eklemeye karar verdim.
Her ne kadar şeker hamuru ile kaplayamasam da bu hali ile tadı harikaydı... :)

Yoğun Çikolatalı Vişneli Pasta 
Malzemeler :

  • 4 yumurta 
  • 2 su bardağı toz şeker 
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya 
  • 2,5 su bardağı un 
  • 3 dolu yemek kaşığı kakao 
Ganaj kreması için :
  • 300 gr çikolata (sütlü veya bitter olması sizin tercihinize kalmış.ben hepsini bitter kullandım)
  • 2 paket krema 
  • Arası için 1 su bardağı kadar donmuş vişne 
Yapılışı :
  1. Yumurta ve şekeri iyice çırpıp içine süt ve sıvıyağı ekleyin.Tekrar karıştırıp kalan kuru malzemeleri üzerine eleyin.Yavaşça karıştırıp bütün malzemelerin iyice karışmasını sağlayın.Yağlanmış tepsiye yerleştirip 170 c fırında pişirin.(ben küçük bir kek elde etmek istediğim için bu hamuru ikiye bölüp küçük boy kelepçeli kalıpta pişirdim.Bu şekilde iki kek elde etmiş oldum)
  2. Ganaj için çikolatayı tırtıklı bir bıçakla ince parçalar halinde doğrayın.Derin bir kaba aktarın.Kremayı ocakta kaynama noktasına gelinceye kadar ısıtıp ocaktan alın.Çikolataların üzerine döküp iyice karıştırarak çikolatanın erimesini sağlayın.Oda ısısında arada karıştırarak soğumasını sağlayın.
  3. Pişen keki ince katlar halinde kesin.Bir kek parçasını tabağa alıp üzerine ganaj kremasından sürün.Bir kaç vişne serpiştirip tekrar bir kek tabakası ile kapatın.Bütün kek katlarını ayni şekilde üst üste dizin.Kalan krema ile de pastanın dış kısmını sıvayın.Dolapta 2-3 saat bekletip servis edebilirsiniz.(Servis etmeden önce dolaptan çıkarırsanız daha güzel dilimler kesebilirsiniz.Pastayı keserken sıcak bir bıçak kullanırsanız da dilimleriniz daha düzgün olabilir)
Afiyet Olsun...






28 yorum:

Tatlıbirşeyler dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık sevgiler

elif dedi ki...

süper görünüyor:)) Bu keki hemen denemek için sabırsızlanıyorum...Keki kaç cm lik kelepçeli kalıpta pişirdiniz acaba ?
Pişirme şekliniz 2 seferdemi pişirdiniz? Yani mesela 20 cm lik kalıba yarısını döküp pişirdizniz, sonra tekrar diğer yarısını aynı kalıpta pişirdiniz?

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Vişne ve yoğun çikolata aynı cümlede bile başdöndürücü :)
Çok leziz görünüyor, ellerinize sağlık..

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Muhteşem görünüyor
Ellerinize sağlık
Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Muhtesem bir pasta. Visne ve cikolata birbirine cok yakisiyorlar...Ellerine saglik canim...

Unknown dedi ki...

Canım sen ne yaptın böyle harika olmuş inanılmaz canım çekti.Ellerine emeğine sağlık sevgilerimi gönderiyorum:))

kış güneşi dedi ki...

Vişneye dayanamam zaten hazır gibi olmuş canım enfes eline sağlık

mavii dedi ki...

aglamak istiyorummmmmmmm bu nasil bir pandispanya....goktelen gibi bir pasta olmus iyikida seker hamurunu yapmamissin agir olurdu hem cikolata hem visne ayy ben bunu hic affetmem yer bitiririm :)))) benimde dolapta bekleyen bir pastam oldu hattaa iki dilim var daha bekledikce guzellsiyolar sanki cnm banada ugra emi:)))

kalpkurabiye dedi ki...

mükemmel bir görüntü canım ellerine sağlık..
sevgiler...

Gülsüm dedi ki...

Ellerine saglik, gercekten cok lezzetli görünüyor pastan. Seker hamurlu pastalar cok guzel görünüyorlar ama ben sahsen seker hamurunu yiyemiyorum, icindeki seker migdemi yakiyor :)) Ama cocuklar bayiliyor o sekere :)
Tekrar eline saglik...

Dilek Türkmen dedi ki...

ellerinize sağlık, leziz görünüyor.

derin dedi ki...

iyi günler pastanızın kekini kaç cm lik kalıpta pişirdiniz acaba ? Sevgiler

FATMA ÇELİK dedi ki...

Elifcim aynen söylediğin gibi,keki hazırlayım önce yarısını sonra diğer yarısını pişirdim,kelepçeli kalıbın Ölçüsü 17 cm. Sevgiler

FATMA ÇELİK dedi ki...

Derin merhaba
17 cm lik bir kalıpta pişirdim

FATMA ÇELİK dedi ki...

Papatya prenses ,Pampulinin mutfağı,Julia,Hatice,Sezgin,Mav,Deniz,Dilet t güzel yorumlarınız için çok teşekkürler.
Gülsüm bende çok seven biri değilim ama denemeyi çok istemistim artık bir sonraki sefere kaldı.

Adsız dedi ki...

bayılırım çikolatalı pastalara..bende gecen muzlu pasta yaptim.en kisa surede blogda yerini alacak.:)şeker hamuru bende de var ama sizin gibi b

ir türlü denk getirip yapamadim:))

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Nefis bir bomba olmuş. Ellerinize sağlık.
Vişne ve çikolata birlikteliğini sevenlere çok uyan bu pasta harika...

zeymurancafe dedi ki...

harıka gorunuyor pasta ıle vişne uyumu cok guzel ellerıne sağlık canım

Adsız dedi ki...

Mesajı aldıysan beni ara

Eren

Adsız dedi ki...

nefis görünüyor !!!!! ellerinize sağlık :) tam benlik :)

Adsız dedi ki...

Gerçekten enfes duruyor... krema dediğiniz süt paketi gibi kutularda olandan değil mi ?

FATMA ÇELİK dedi ki...

Evet 200 grlık paketlerde satılan süt kreması

Adsız dedi ki...

Kekleri o kadar ince nasıl kesebildiniz?Püf noktası var mı?

Adsız dedi ki...

Kek malzemeleriniz pandispanya malzemelerinden farklı..yani süt.şeekr..yağ..mutlaka deneyeceğim

Adsız dedi ki...

Hazır kek tabanı kullansak olur mu? Kalın mı gelir?

Adsız dedi ki...

Favorim haline geldi, Teşekkürler..

Unknown dedi ki...

Bu tarife kaç tane taban çıkardınız resimde 5 taban var

Adsız dedi ki...

Tarif için teşekkürler, süper bir pasta, bundan sonra pastaneden pasta almam kendim yaparım :)

Bunlar da ilginizi çekebilir