google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

3 Kasım 2012 Cumartesi

Köstebek Pasta

Bu sofrada hazırladığım son tarifte sıra.Yeni bir pasta yapayım derken kendi köstebek pasta tarifimi oluşturmuş oldum.Her zaman mükemmel sonuç veren kek tarifim ile mükemmel bir sonuç elde ettim.

Köstebek Pasta
220 ml lik bardak ölçüsü kullandım.
Malzemeler :
  • 4 yumurta
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 4 dolu yemek kaşığı kakao
  • 3 su bardağı un
Krema İçin :
  • 1 lt süt
  • 2 yemek kaşığı margarin
  • 1 su bardağı un
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya

İçi için :
  • 6 adet muz
Yapılışı :
  1. Fırını 170 c ayarlayın.
  2. Yumurta ve şekeri iyice çırpın.Sıvıyağ,süt ekleyip karıştırın.Daha sonra kalan malzemeleri ekleyip iyice karıştırın.Yağlanmış tepsiye yayıp fırına verin.Yaklaşık 1 saat pişirin.Kürdan batırıp piştiğini kontrol etmeyi unutmayın.Keki soğuması için bir kenarda bekletin.
  3. Krema için grekli malzemelerden vanilya hariş hepsini tencereye alıp pişirin.(katı bir krema oluyor)Vanilyayı ekleyip arada karıştırarak tamamen soğumasını sağlayın.
  4. Kekin ortasını 1 cm kadar içe doğru kaşıkla oyun.(aşağıdaki resmede bakabilirsiniz).Kremanın 1/3 ünü kekin üzerine yayın.Muzları üzerine dizip kalan kremayı muzların üzerine yayın.(bu işlemi yaparken ortasını hafif kubbe şeklinde yapmaya özen gösterin)
  5. Kalan kek parçalarını robottan geçirin.Pastanın üzerini bu kek kırıntıları ile kaplayın.
  6. Bir gece dolapta bekletip servis edebilirsiniz.
Afiyet Olsun...






11 yorum:

Gisi Tasarım dedi ki...

Bayılırım köstebek pastaya.
Kaç zamandır yapmıyordum, sayenizde aklıma düştü.
Ellerinize sağlık, nefis görünüyor.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor elinize sağlık.kullandığınız tepsi borcamın küçük tepsisimi bende yapmak istiyorum cevaplarsanız sevinirim sevgilerimle......

bittermutfakta dedi ki...

Çok severimmm köstebek pastayı.Nefis görünüyor.Ellerinize sağlık
sevgiler

FATMA ÇELİK dedi ki...

guzel yorumlarınız için çok teşekkürler
Adsız : Kullandıgım tepsi 28 cm lik teflon tepsidir

Unknown dedi ki...

Çok lezziz gözüküyor
ye beni diyor
ellerine saĝlık
:-)))

LeylaK dedi ki...

Çoook iştah açıcıııı

Marifetli Cadı dedi ki...

Allahımmm cennette miyim neyim, nasıl güzel tarifler böyle, hangisine bakacağımı şaşırdım, ilk fırsatta deneyeceğim, hemen takibe aldım, tekrar görüşmek üzere, hoşçakalın...

Unknown dedi ki...

yapiyorum suan ama kekin ortasi pismedi kenarlari psidi napicam ben yaa

Unknown dedi ki...

olmadi keki yaa

FATMA ÇELİK dedi ki...

gülcan ,
bu kek tarifi her zaman yaptığım ve beni hiç yanıltmayan bir kek tarifidir.acaba fırın ayarında bir sorun oalbilirmi.
ortasının iyice pişmesi için fırında bir hayli kalmasi gerekiyor.yaklaşık 1 saat kadar.ama eğer 1 saattede içi çekmediyse fırında biraz daha bekletmeni tavsiye ederim.

chat dedi ki...

Harika görünüyor ellerinize sağlık

Bunlar da ilginizi çekebilir