google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

2 Ekim 2012 Salı

Mürdüm Erikli Kıtır Kaplamalı Kek

Değişik kek tarifi arayışı içinde olduğun günlerden birinde Lezzetibol un sitesindeki Kıtır Kaplamalı Çilekli Kek'e aklım takılmıştı.Görüntüsü çok güzeldi.Tabi çilek mevsiminde bu keki yapmak nasip olmadı.Bu tarifi defterime not etmiştim.Evdeki mürdüm erirkleri ile tartmı kek mi yapıyım derken bu tarif gözüme ilişti.Bende çilek yerine bu erikleri kullanmya karar verdim.Her meyve ile yapılabilecek bir kek (ayrıca elmalısınıda denedim oda çok güzel oldu).Üzerindeki şeker kaplaması ile hafifçe marmelatlaşan erikler çok güzel bir uyum yakalamış oldu.Ve böylelikle favorilerim arasındaki yerini almış oldu.....


Mürdüm Erikli Kıtır Kaplamalı Kek
Tarifte 200ml lik su bardağı kullandım.

Malzemeler :
  • 3 yumurta
  • 150 gr tereyağı
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 su bardağı un (250 gr )
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 9-10 adet mürdüm eriği
Kıtır Kaplaması için :
  • Yarım su bardağı ince çekilmiş ceviz içi
  • Yarım su bardağı un
  • 30 gr margarin
  • 25 gr esmer toz şeker (çeyrek bardak)
  • 1 çay kaşığı tarçın
Yapılışı:
  1. Fırını 170 c ayarlayın.
  2. Kek için tereyağı ve şekeri iyice çırpın.Yumurtaları teker teker ekleyerek her ekleyişinizde iyice karıştırın.Kalan malzemeleri eleyerek ekleyin.Düşük hızda iyice karıştırın.Yağlı kağıt serilmiş kelepçeli kalıba kek hamurunu yayın.
  3. Erikleri ortadan ikiye keserek çekirdeklerini çıkartın.Daha sonra kesik tarafları içe bakacak şekilde kek hamuruna hafifçe batırın.
  4. Kıtık kaplama için gerekli malzemeleri kum gibi olana kadar iki elinizle ovalayın.Bu karışımı Eriklerin üzerine yayın.(eriklerin üzeri hafifçe görünsün)
  5. Fırına verip iyice kızarana kadar pişirin.(kürdan batırıp kontrol etmeyi unutmayın)Pişen keki soğuması için bir kenarda bekletin.Tamamen soğuyunca kalıptan çıkartın.
Afiyet olsun...





12 yorum:

pasta köşesi dedi ki...

ellerine sağlık canım müthiş görünüyor...bikaç gün önce erikler gözüme ilişince ne yapsam diye düşünmüştüm tarifin cevap oldu :)

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Of of of...Harika görünüyor, çilek yerine erik çok yakışmış, ellerinize sağlık.
Elmalı veya armutlu denemeyi düşünüyorum.
Sevgiler, Pırıl.

Deniz dedi ki...

Harika bir görüntü! Erik ne de yakışıyor keklere. Değişik güzel bir tarif. Ellerine sağlık.

LeylaK dedi ki...

Bayıldım bayıldım bayıldım. Acaba bunu şeftali ile yapabilir miyiz ne dersin ?

Unknown dedi ki...

Enfes...Tadına bakmam gereksiz...Görünüşü ben muhteşemim diyor...Hemen kayıtlara alındı.En kısa zamanda deneyeceğim...Görüşmek üzere:))

mutfağımdan öyküler dedi ki...

Erik kek ve tartlara çok yakışıyor, sizin kekiniz de gerçekten çok güzel görünüyor elinize sağlık

Gultasarim dedi ki...

Evet muthis gorunuyor bencede elinize saglik

Adsız dedi ki...

Denedim ve harika bir kek oldu , tarif için teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Donmuş meyve ile nasıl yapılır

FATMA ÇELİK dedi ki...

Donmuş meyveyle denemedim,o yüzden bir yorum yapamıycm

Adsız dedi ki...

Abla kaç dakikada pişiyor bu 20 dakikada üstü kızardı

Adsız dedi ki...

kaç kez yaptım bilmiyorum çok güzel oldu birebir tarif telekkürler

Bunlar da ilginizi çekebilir