google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

30 Mayıs 2012 Çarşamba

Çilekli Mini Pastacıklar & Kırmızı Başlıklı Kız Pastası




Çilekli Mini Pastacıklar

Malzemeler :

Kek İçin :
  • 4 yumurta
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2.5 su bardağı un
İç Kreması İçin :
  • 4 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağından biraz eksiz toz şeker
  • 50 gr margarin
Üzeri İçin :
  • 1 paket krem şanti (1 su bardağı soğuk süt ile hazırlanmış)
  • 1 paket Dr.oetker meyveli sos (tarife göre hazırlanmış ve suğutulmuş)
  • 2-3 adet muz
  • çilek
  • hindistan cevizi
Yapılışı :
  1. Fırını 180 c ayarlayın.
  2. Yumurta ve şekeri mikserle iyice çırpın.Süt ve sıvıyağ ekleyip karıştırmaya devam edin.Un,kabartma tozu ve vanilyayı ekleyerek mikserin düşük hızıyla iyice karıştırın.Yağlı kağıt serili olan dikdörtgen fırın tepsisine yayın.Fırına verip pişirin.Pişen keki soğuması için bir kenarda bekletin.
  3. Krema için vanilya hariş tüm malzemeyi bir tencereye alıp ocakta pişiirn.1-2 dakika kaynayınca vanilyayı ekleyip ocaktan alın.Soğuyana kadar arada karıştırarak kaymak tutmasını önleyin.(katı bir muhallebi oluyor)
  4. Pişen kekten bir bardak yardımıyla veye bir kurabiye kesici ile yuvarlak parcalar keserek çıkartın.Her bir yuvarlağı ortadan ikiye keserek arasına ince kesilmiş muz dilimleri ve bir tatlı kaşığı kremadan ekleyip diğer parçayı üzerine kapatın.Hafifçe bastırın.Bir bıcak yardımıyla kremadan pastanın kenarlarına hafifce svayın.Daha sonra bu kenarları hindistan cevizi dolu tabakta yuvarlayın.Bütün kek parçalarına aynı işlemi uygulayın.Hazırlanmış olan krem şantiyi bir krema torbasına alıp pastanın kenarlarında bir hat oluşturacak şekilde üzerine sıkın.Bu şekilde dobalpa 2-3 saat bekletin.
  5. Çileklerin sap kısımlarını bıçakla kesip düzleştirin.Her bir pastanın üzerine bir çilek yerleştirin.Daha önceden hazırladığını meyveli sos ile servis edin.
Afiyet Olsun...











11 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

mutlaka denemek istiyorum bu pastayı.harika olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Tuğba Mutfakta dedi ki...

Çok güzel görünüyor eminim lezzeti de süperdir..Ellerinize sağlık:)

AYSEL dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok şeker görünüyorlar. Hiç üşenmemiş tek tek uğraşmışsın. Ellerin dert görmesin.
Aysel...

Unknown dedi ki...

harika bir görüntü muhteşem olmuş ellerinize sağlık . bende beklerim

kaptirga dedi ki...

pastalar çok güzel görünüyor elinize sağlık tepsi ölçüsü nasıl fırının kendi tepsisimi cevaplarsanız sevinirim






FATMA ÇELİK dedi ki...

Kaptigra kullandıgım tepsi dikdörtgon en büyük boy borcam.çok teşekkürler

Unknown dedi ki...

selamlar, ben irandan sizin siti izliyorum, sitiniz chok guzel, bu tarifizde harika olmush, bende bunu yapmak istiyorum ama iki sorum var, vanila ile kabartma tozunu 1 paket yazmishsiniz, iranda paket anlaminda olchu yok, kashikla bizler olcherik, eger mumkunse kashikla bana soyleyin, ikinci sorum bu ki fırın tepsisi ne sayzda(size) olur?
biliyorum chok yanlish yazmishim ama kusuruma bakmayin yeni turkce oreniyorum. bana cevab verseniz chok memnun olurum.

FATMA ÇELİK dedi ki...

Leyla ch
Öncelikle ilgin için çok teşekkür ederim.
Keki pişirdiğim fırın tepsisinin ölçüsü 40 cm ye 27 cm lik bir fırın tepsisi kullandım.
Ayrıca burda vanilya ve kabartma tozları küçük paketler halinde satılıyor.yaklaşık olarak 11 gr a denk geliyor,11 gr da aşağı yukarı 1 tatlı kaşığı yapıyor,
Tekrar görüşmek üzere

Unknown dedi ki...

@Fatma Çelik Ayvaz
cevab verdiyiniz içun teşekur ederim.

Unknown dedi ki...

Tadı çok güzel oluyo defalarca yaptım. Sadece sos kullanmıyorum belki bozar diye ama mutlaka bir gün öyle de denerim. Tarif için de teşekkürler, ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Tadı çok güzel oluyo defalarca yaptım. Sadece sos kullanmıyorum belki bozar diye ama mutlaka bir gün öyle de denerim. Tarif için de teşekkürler, ellerinize sağlık

Bunlar da ilginizi çekebilir