google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

30 Ocak 2012 Pazartesi

Çikolatalı Muffin- Çikolatalı Top Kek

      Tarif Nigella ' ya ait.Yapılışı sadece sıvı ve katı malzemeleri birbirine karıştırmaktan oluşuyor.Şimdiye kadar alışıla gelmiş kek tariflerinde çok farklıydı lakin yumurta ve şekeri deli gibi çırpmadıktan sonra kek olabilirmiydi ki ; olabiliyormuş.
Diğer ilginç tarafı da içinde sadece 1 yumurta olması.Malzemeleri bu kadar az ve öz olmasına karşılık tadının harika oluşuda ayrıca şaşırttı beni.Şimdiden favorilerim arasına girdi bile.



Çikolatalı Muffin
12 adet Muffin
Tarifte 200 ml lik su bardağı kullanılmıştır.

Malzemeler :
  • 250 gr un (2 su bardağı)
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu (1 Paket)
  • Yarım çay kaşığı karbonat
  • 3 yemek kaşığı kakao (ben 3 yemek kaşığı kullandım)
  • 175 gr toz şeker (1 su bardağı)
  • 150 gr damla çikolata (1 su bardağı)
  • 250 ml süt (1+çeyrek bardak)
  • 90 ml sıvıyağ (yarım su bardağı)
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 12 adet kağıt kek kalıbı
Yapılışı :
  1. Fırını 180 c ayarlayın.
  2. Kuru malzemelerin hepsini bir kapta karıştırın.Sıvı malzemeleri de bir kapta tel çırpıcıyla hafifçe çırpın.(yumurta içinde dağılana kadar)
  3. Sıvı malzemeler ile kuru malzemeleriri birbirine karıştırıp hafifçe karıştırın.İçine damla çikolataların yarısını ekleyerek tekrar karıştırın.
  4. 12 li muffin kalıbına kap kek kağıtlarını yerleştirin.Her bir kek kalıbının 2/3 sini  dolduracak şekilde hamuru paylaştırın.Kalan damla çikolatalardan üzerine serpin.Önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişirin.(Ben dakika tuttum, tam 20 dakikada piştiler ama siz piştiğini kürdan batırarak anlayabilirsiniz)







15 yorum:

LeylaK dedi ki...

süper süper süper, çok hoş olmuşlar bayıldım... çok iyi yapıyosun bu işi ;) ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Ah ah, cupcake muffin asigiyim ben cok seviyorum ama :-)

resimler süper canim

ellerine saglik

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Gerçekten çok hoş bir tarif, bende deneyeceğim mutlaka. Ellerine sağlık canım.

FATMA ÇELİK dedi ki...

Leyla
Güzel Yorumun için çok teşekkür ederim

FATMA ÇELİK dedi ki...

Elif ,Emel Çok teşekkürler

ÖZLEMCE dedi ki...

blogla yeni tanıştım..denemek için bir çok tarif aldım.ellerine ve emeğine sağlık.. buda benim blogum
http://mutfakkokusu.blogspot.com/

fatma dedi ki...

Tarıfı gorur gormez hemen denedım cok lezzetlı oldu elınıze saglık..

FATMA ÇELİK dedi ki...

Fatma
gerçektende tadi bir harika
deneyenlerin hepsi aynı sonuçu alıyor

Teşekkürler

Adsız dedi ki...

HALA ÇOK GÜZEL KEKLER YAPIYORSUN
BANADA MUZ KREMALI NEFİS YAŞ PASTA
YAPARMISIN EREN :)

canikom dedi ki...

1 yumurta----------şaşkınlık içindeyim..süper görünüyor.deneyeceğim...........

Adsız dedi ki...

Suan deniyorum sonuclarini resimleyip gondericem:)

Adsız dedi ki...

denedim degil 12, 22 muffin kalınına dahi sıgmayacak bir tarif!!!

Cupcake Tarifi dedi ki...

Ayy harika olmuşlar canısı eline sağlık :)

Unknown dedi ki...

Denedm, cok guzel oldu tesekkurler

Unknown dedi ki...

Denedim cok guzel oldulaar, sicakken tadi ayri bi guzel, tskler

Bunlar da ilginizi çekebilir